• Hinke Westra, woningcorporatie Thús Wonen

"Door Faber staat onze telefonie als een huis"

vrijdag 5 maart 2021

“Door Faber staat onze telefonie als een huis”

Met 6400 woningen verdeeld over heel Noardeast-Fryslân is woningcorporatie Thús Wonen voor haar huurders het eerste aanspreekpunt voor vragen of verzoeken. Vragen en verzoeken die veelal via de telefoon binnenkomen bij het klantcontactcentrum of de collega’s van service en onderhoud. “Door Faber staat onze telefonie als een huis”, glimlacht directiesecretaresse Hinke Westra.

Een verzoek voor zonnepanelen op het dak. Vragen over de renovatie van de woning die volgende week begint. Of een lekkende radiator op de slaapkamer. Dagelijks krijgen de collega’s van Thús Wonen heel wat telefoontjes met vragen en verzoeken van hun huurders. “Om goed bereikbaar te zijn, maken we gebruik van de telefonie van Faber”, vertelt Hinke. “Faber heeft de telefooncentrale ingericht, maar ook alle mobiele telefonie verloopt via hen. Via vast-mobiel integratie weten collega’s elkaar feilloos te vinden.”

Meteen in beeld

Om het werken te vereenvoudigen, heeft Faber het programma Keylink aan de telefooncentrale gekoppeld, zodat collega’s van het klantcontactcentrum direct de benodigde huurdergegevens in beeld krijgen wanneer ze de telefoon opnemen. “Je hebt meteen alles bij de hand om mensen snel en goed te kunnen helpen”, legt Hinke uit. “Dat scheelt enorm veel wachttijd en je kunt veel klantgerichter zijn, wat onze huurders enorm waarderen.”

Ongemerkt verwend

Naast de telefonie verzorgt Faber ook de mobiele data bij Thús Wonen. Van de receptie tot de directie; overal hebben medewerkers op hun mobiele telefoons of tablets een uitstekende internetverbinding. “We merkten pas hoe verwend we waren toen we tijdens de lockdown zoveel mogelijk thuis gingen werken”, lacht Hinke. “Ineens werden we met de neus op de feiten gedrukt hoe belangrijk een goede verbinding is.”

Aan de keukentafel

Samen met Faber bedacht Thús Wonen een oplossing op maat voor iedere collega die thuis aan de keukentafel aan de slag ging. “De collega’s van het klantcontactcentrum zijn op advies van Faber gaan werken met softphones, waarbij je belt met een virtueel toestel op je pc of laptop. Het is als het ware een digitale kopie van het hoofdtoestel op kantoor. Zo konden collega’s van het klantcontactcentrum thuis op exact dezelfde manier werken als op kantoor. Onze bereikbaarheid is geen moment in gevaar geweest.”

Onverwacht telefoontje

Door het vele thuiswerken, schoot het dataverbruik bij Thús Wonen tijdens de lockdown in rap tempo omhoog. “Nog zonder dat we hen hadden gevraagd, kreeg ik een telefoontje van Faber. Ze raadden ons aan om het abonnement direct aan te passen, zodat we voordeliger konden bellen. Dat is waar Faber in uitblinkt: proactief meedenken en adequaat inspelen op veranderingen. Wij kunnen ons geen betere partner wensen.”

‹ Ga terug
Thus Wonen

Wat regelen wij voor Thus Wonen?

  • Uitstekende wifi-dekking
  • Databekabeling op kantoor
  • Vast-mobiel-integratie
  • Telefonie in de cloud
  • Optimale thuiswerk-mogelijkheden

Categorieën